"Güzel müziği ayırt edemeyen insana, eşek kulağı yakışır" Apollon

8 Haziran 2011 Çarşamba

Şampiyonlar Ligi Dergisi Nisan/Mayıs Sayısı: Razvan Rat İle Bir Söyleşi


Uzun süredir yabancı basında yer alan önemli gördüğüm yazıları çevirme fırsatı bulamıyordum. Liglerin bitmesi ve güncel konuların azaldığı yaz dönemlerinde bol bol çevirileri sizinle paylaşacağım. 

Bu seride ilk paylaşmak istediğim yazı Shaktar Donesk takımının lider oyuncularından ve defansın bel kemiği Razvan Rat ile bir söyleşi. 

Yazı Uefa’nın çıkardığı Champions League Dergisi’nin Mayıs/Haziran sayısında yer alıyor.
Özellikle Lucescu hakkında söyledikleri ilgimi çekmişti. Bu yazıyı okuduktan sonra tekrardan Lucescu gibi bir değeri kaybettiğimize üzüldüm. Bir çok yabancı hoca geldi geçti, ama Lucescu bu hocaların arasında en iyilerindendi. Gelin biraz bu konuyu ve futbolu Razvan Rat’ın ağızından okuyalım :




Shaktar’ın sadık stoperi Maldini, Avrupa’da attığı ilk gol ve her maçtan ders çıkarmak hakkında konuştu. Hiçbir zaman yorulmıycak gibi görünen milli stoper, takımının tarihinde ilk defa Şampiyonlar Ligi’inde gruptan çıkaran golü atarak ender rastlanan bir başarıya imza attı. Başarısını bir satranç ustası gibi oyunu okumasına, çok çalısmasına ve takımı 7 sezondur çalıştıran Mircea Lucescu’ya borçlu.

8 sezondur Shaktar’da oynuyorsun, kulüpdeki dinamikler sence nasıl değişti ?

Ukrayna’ya ilk geldiğimde Shaktar sadece ikinciliğe oynayan bir kulüpdü. Fakat zamanla deneyim kazandık ve arka arkaya şampiyonluklar yaşadık. Ayni şekilde Avrupa’da da deneyim kazanarak 2009′da UEFA Kupası’nı kazandık ve bu gerçekten bizim için çok önemliydi. Şimdi ise her sezon istikrarlı bir şekilde Şampiyonlar Ligi’nde oynuyoruz.

UEFA Kupas’ını aldığınız dönemden çok güzel hatıraların olmalı.

Avrupa’da finale kalmak ve final maçında oynamak….bunu hayal etmek için bile yaşamanız gerekiyor. Yaşadığım duyguları anlatmak gerçekten çok zor, bir çok ülkeye yayın yapan kameralar ve gözler sizin üzerinizdeyken içimde yaşadığım mutluluk gerçekten inanılmazdı. Bu Shaktar için çok büyük bir adımdı.

Sezon başladığında hedeflerin nelerdi ?

Büyük düşünüp, hedeflerinizi yüksekte tutmak iyi bir şeydir bu yüzden Şampiyonlar Ligi’nde final oynamayı hayal ediyordum. Bir çok kişi bu sezon Shaktar’ın normalinden fazlasını başardığını düşünüyor, ama biz her zaman daha yükseyi hedefliyoruz. Esas hedefimiz her zaman gruptan çıkmakdı.

83 maçtan sonra grupta ilk golünü Braga’ya karşı attın…

Evet en sonunda bir gol atabildim! Aslında doğru zamanda doğru yerdeydim. Ne zaman gol atacağınızı gerçekten kestiremiyorsunuz, çoğu zaman ya auta çıkıyor ya da kaleci kurtarıyor. O gün benim şanslı günümdü, ama benim için asist yapmak gol atmaktan daha önemli.

Shaktar’ın sahadaki oyununu nasıl yorumluyorsun ?

Teknik direktörümüz Mircea Lucescu oyunumuzun Barselona’ya çok benzediğinden bahseder. Fakat önemli olan başlama düdüğü çaldıktan sonra kendi oyunumuzu ortaya koyabilmemiz. Ayrıca kadromuzda oyunumuza renk katan Brazilyalılar da var.

Lucescu oyun stilini Paolo Maldini’ye benzetiyor, sen bir benzerlik görüyormusun ?

Eminim bunu düşünmekde Lucescu’nun kendi nedenleri vardır ama ben aynı fikirde değilim. Maldini’nin seviyesine gelmeniz için çok çalışmanız lazım. Bu kadar önemli bir oyuncu ile benzetilmek çok zor bir durum ama bir o kadarda onur verici. Bütün kalbimle Maldini kadar uzun bir dönem futbol oynayıp, onun yakaladığı başarıların birazını yakalamayı umuyorum.


Senin en sevdiğin oyuncular kimler?

Ryan Giggs’i çok seviyorum. Bir defans oyuncusu olmamasına rağmen hep benim en sevdiğim oyuncu olmuştur. Onun oyun stilini çok seviyorum, ama bu onun gibi oynamaya çalıştığım anlamına gelmez. Her hangi bir idölüm yok ama beğendiğim oyuncular var.

1998′de 17 yaşındayken Rapid Bucharest’e transfer oldun. O günden bu yana oyunun çok değişti mi  ?


Rapid’e transfer olduktan sonra değerim arttı. Sonra 2003′de Shaktar’a geldim ve oyuncu olarak kendimi çok geliştirdim. Kendimi geliştirmemin en büyük nedeni profesyönelce çok çalışmamdı. Her maçdan ve antremandan bir ders çıkarmamız gerekir. Mircea Lucescu bize hep “Büyük oyuncular hatalarını tekrarlamayan oyunculardır” der. Bir hata yaptıktan sonra tekrarlamamanızın farkına varıyorsanız büyük bir oyuncu olursunuz. 

Gelecek için planların nedir ?


Şimdilik bunu düşünmedim, ama Shaktar’da aynı formda uzun süre devam etmek istiyorum.

Donetsk sana evinmiş gibi geliyor mu ?

8 sene burayı evim gibi hissediyorum. Karım da Ukraynalı,Shakhtar’ı evim gibi görmek için bir çok nedenim var.

Hiç yorum yok: